tandläkare

Hej!

Jag har tänkt söka til tandläkar utbildningen , men har ingen slutbeyg än och undrar om jag inte hinner vara färdig med alla kurserna till slutet av juni kommer jag kunna söka till det fast till HT-10 . Då de nya reglerna kommer att användas . Jag har tänkt söka via intervju.
Har jag någon chans?
Sara 2008-09-15 01:43

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-09-16
Hej
Du måste vara färdig med din gymnasieutbildning senast 15 juni om du ska söka till efterkommande höst. Även om det blir 2010 så är det inget hinder för dig att söka bara du har ett slutebtyg.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Sara 2008-09-16
Hej!

så e nya reglerna kommer inte vara ett hinder för att jag kommer få ut ett slutbetyg från komvux....
Chris 2008-09-18
Hej
Om ditt slutbetyg innehåller mer än två tredjedelar kurser från komvux är det inga problem. Innehåller det blandat gymnasiebetyg och komvux så komer du prövas i den s k kompleteringsgruppen där det finns färre platser. Detta gäller from 2010
Hälsningar Chris, www.syogudien.com
Sara 2008-09-21
Jag kom ut med 1100p med betyget minst G i kurserna från gymnasiet ,och några IG med. jag ska läsa 1250p för att få ett komvux slutbetyg=2350p... Så var kommer jag hamna ,,,i det vanliga gruppen eller kompleteringsgruppen ?

Tack för hjälpet...
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-09-22
Hej
Då kommer du att prövas i kompletteringsgruppen
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: