socionom bli sakkunig hos S?

Jag får bara negativa besked hela tiden. Går på en utbildning på universitet men rekryteraren inom denna bransh verkade mest se massor med negativa saker hos mig, så funderar på att ge upp kanske.

Jag börjar bli trött på att plugga o aldrig komma någonvart. Funderar på att gå någon kortare utbildning som till socionom. Den är på 3-3.5 år ungefär?

Jag är intresserad av politik och delar socialdemokraternas värderingar, kan jag studera på socionomprogramet och bli någon slags sakkunig inom det för S? Men jag vill kunna försörja mig också, annars får jag gå på sossbidrag o försöka spara ihop till en personlig tränare utbildning. Börjar tröttna på att hela tiden få negativa besked.

det hjälper inte att vara en snäll kille som klarar av tentor man måste vara auktorativ med, annars får man inget jobb.

Sverige suger

Orvar 2008-09-25 01:44

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-09-26
Hej
Jag vet inte vad du f n går för utbildning. Utbildningen till socionom är 3,5 år och framtidsutsikterna till jobb är goda enligt SACO:s prognos.
Om du vill arbeta politiskt måste du kanske först börja med att gå med i något parti och jobba inom organisationen och på den vägen få den typen av arbete du nämner. De tar sällan någon utifrån som inte har erfarenhet av partipolitiskt arbete.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: