Polisförberedande

Hej!

Vid årsskiftet kommer jag gå ut från samhällsprogrammet och kommer nog hamna på ett slutsnitt på ca 15. Jag är redan nu inriktad på att läsa vidare och hade gärna velat läsa något där idrott och sociala frågor är sammansvetsade. Jag har tidigare jobbat både som ridlärare och inom äldreomsorgen, så jag vet att jag vill jobba med männiksor, framför allt med ungdomar. Jag vill vara med och påverka människor och ge dem bättre förutsättningtar för ett bra liv. Polisförberedande linjen verkade riktigt intressant, men nu till min fråga, polishögskolan ska ju göras om och jag hörde att de polisförberedande linjerna skulle upphöra, stämmer det? Andra frågan är om det kanske är onödigt att läsa på folkhögskolan om jag har full bvehörighet? Kanske finns det någon liknande kurs på högskolenivå?

Må gott Mvh Linnéa
Linnéa Hermansson 2008-09-28 01:45

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-09-30
Hej
Jag antar att du menar de förberedande programmen som finns på vissa folkhögskolor. Dessa utbildningar är inget krav och man kan skaffa sig andra meriter utöver de krav som ställs som kan vara bra t ex språkkunskaper, akademiska studier, jobb inom vård och omsorg etc.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: