Basår, flytt?

Hej! Jag går Nv-basår i Linköping, men behöver flytta till Göteborg. Jag vet att de i Gbg läser Ma/Fysik parallellt under hösten, och sedan Kemi/Biologi under våren. Problemet är ju att vi här i Linköping har läst Ma C/Biologi A under läsperiod 1 och nu håller på med Kemi A/Fysik A.
""Vilka lösningar finns? Jag vill ju ha behörigheten, dvs kompletterat basåret, men när jag börjar efter jul i Gbg kommer jag att ha """"missat"""" kurserna Ma D, Ma E och Fysik B.""
Jag läser basåret för att i vår kunna söka in till Läkarprogrammet, med förhoppningar om att kunna bli antagen inför höstterminen 09. Är detta helt omöjligt pga flytten??
Tacksam för hjälp, Sophie
Sophie 2008-11-07 01:49

Kommentarer:

Ronja 2008-11-07
Hejsan Sofie!

Jag läser basår via internet i Umeå. Där startar alla kurser 2 gr per termin. Fysik A+B, Kemi A+B, Biologi A+B, Ma B+C+D+E

All undervsning sker via internet. Endast obligatoriska labbar i Kemi, Fysik & Biologi. 1-2 dagar per kurs. Tentorna kan man göra på hemorten via lärarcentra.

Vi hade en tjej som bodde i Stockholm, & jag bor 30 mil från Umeå. Så du kan ju kunna läsa detta varifrån du vill : )
Jag är själv ute efter samma som dig.
Lycka till !

MVH
Ronja

Skriv kommentar: