Basår, flytt?
Hej! Jag går Nv-basår i Linköping, men behöver flytta till Göteborg. Jag vet att de i Gbg läser Ma/Fysik parallellt under hösten, och sedan Kemi/Biologi under våren. Problemet är ju att vi här i Linköping har läst Ma C/Biologi A under läsperiod 1 och nu håller på med Kemi A/Fysik A.
""Vilka lösningar finns? Jag vill ju ha behörigheten, dvs kompletterat basåret, men när jag börjar efter jul i Gbg kommer jag att ha """"missat"""" kurserna Ma D, Ma E och Fysik B.""
Jag läser basåret för att i vår kunna söka in till Läkarprogrammet, med förhoppningar om att kunna bli antagen inför höstterminen 09. Är detta helt omöjligt pga flytten??
Tacksam för hjälp, Sophie
""Vilka lösningar finns? Jag vill ju ha behörigheten, dvs kompletterat basåret, men när jag börjar efter jul i Gbg kommer jag att ha """"missat"""" kurserna Ma D, Ma E och Fysik B.""
Jag läser basåret för att i vår kunna söka in till Läkarprogrammet, med förhoppningar om att kunna bli antagen inför höstterminen 09. Är detta helt omöjligt pga flytten??
Tacksam för hjälp, Sophie
Sophie
2008-11-07 01:49
Kommentarer:
Ronja
2008-11-07
Jag läser basår via internet i Umeå. Där startar alla kurser 2 gr per termin. Fysik A+B, Kemi A+B, Biologi A+B, Ma B+C+D+E
All undervsning sker via internet. Endast obligatoriska labbar i Kemi, Fysik & Biologi. 1-2 dagar per kurs. Tentorna kan man göra på hemorten via lärarcentra.
Vi hade en tjej som bodde i Stockholm, & jag bor 30 mil från Umeå. Så du kan ju kunna läsa detta varifrån du vill : )
Jag är själv ute efter samma som dig.
Lycka till !
MVH
Ronja