Följdfråga matte E

Okej, men Chris då menar du att jag behöver inte stressa med matte E, utan behöver bara ha den klar och godkänd, på papper och inskickad som komplettering innan runt den 5 juli?

Jag ska själv börja kolla upp detaljer kring både Danmark och Norge nu, men jag pluggar heltid på högskola samtidigt så det är väldigt mycket att göra men bara för att inte få panik igen som med matte E, är det något speciellt jag måste veta mer om Danmark och ja då främst Norge som jag inte vet så mycket om som jag måste ta tag i nu?
Jag har 19,6 från gymnasiet, tentat upp till 20,0, kommer ha läst i alla fall 82,5 hp innan jag söker om jag inte också studerar i vår, har 1,4 på hp, jag ska skaffa arbetsintyg från alla mina arbetsgivare, jag är 23 år, ska då läsa matte E också. Är det något annat jag måste fixa nu förutom allt jag ska skriva och lämna in när jag söker?
/Alexandra
Alexandra Johnsson 2008-12-11 01:54

Kommentarer:

Alexandra Johnsson 2008-12-11
Såg nu att man ska ha ett genomsnitt för fysik A, kemi B och matte e 6,0, vad innebär det om jag har mvg i de två första, men den andra kommer bara räknas som behörighet, är jag över 6,0, annars kommer jag ju aldrig ha chans i kvot 1?
Om man räknar med svenska b och Engelska A som jag har mvg i båda i kvot 2 och ska ha genomsnitt 6,0, klarar jag det?
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-12-11
Hej
Det stämmer med Ma E.
Jag tycker det verkar som du ordnat allt som är nödvändigt. I Danmark tar de inte hänsyn till varken upplästa betyg eller högskoleprov i kvot 1.
6,o motsvarar 14,9 så har du MVG i Fy A och Ke så klarar du dig med ett G i Ma E.
De räknar ut ett snitt på hela ditt slutbetyg och det är den poängen du konkurrerar med. 6,o i fysik, matte och kemi är enbart för behörigheten.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: