Tandläkare  HT 2010

Hej Chris!

Jag tänkte söka till tandläkare hösten 2010. Jag håller just nu på att läsa upp mina betyg till 20,0 och skaffar mig dem här meritvärdena som man behöver. Utöver det har jag också gått ett basår och förstår att jag kommer att hamna i kompletteringsgruppen. Men jag tänkte fråga dig om du tror att man har någon chans att komma in med 20,0 och maximalt antal meritpoäng, dvs 22,5p, till tandläkarprogrammet genom kompletteringsgruppen eller kommer dem endast att ta in dem från direktgruppen men tanke på att det är en populär utbildning och många som söker. Eller kommer dem garanterat att flytta över 1/3 från kompletteringsgruppen till direktgruppen?

Mvh Anna
Anna 2008-12-20 01:55

Kommentarer:

Ellie 2008-12-21
Grupp 2 kommer att få mindre platser så det ska bli svårare att komma in via det grupp - men, visst har du fortfarande en chans.
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-12-22
Hej
Med största sannolikhet kommr det att krävas 22,5 i kompletteringsgruppen och lägre i direktgruppen och vid lika poäng är det lottning som avgör vem som ska komma in och då har alla samma chans.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Elin 2009-01-09
Så tandläkare avgörs genom lottning och inte genom HP som läkareprogrammet vid lika poäng?

Skriv kommentar: