Vad ska jag studera?

Om man är intresserad av kulturmöten, resor, rättvisa frågor, religion, människor, språk, bistånd och att skriva. Vad ska man då studera? Någon som har ett förslag eller kan man sätta ihop en egen examen?

Jag har jobbat som volontär och studerat spanska i Guatemala, gått afrikakurs och besökt olika projekt i Tanzania, har varit med och startat kulturförening i Gävle (integration, aktiviteter och möten), volontär i röda korset, skriver artiklar om mycket (men tycker om att skriva om människor, kultur, rättvisa frågor mm).
Tycker om att resa, dansar afrikansk dans och salsa och vill lära mig med språk.

Finns det nåt som kombinerar åtminstone några av dessa?
Tack för tips!
Karolina 2008-12-28 01:56

Kommentarer:

Sss 2008-12-28
Socialantropologi skulle kanske vara något för dig då. Det ämnet innehåller många delar av det du är intresserad av och kan också kompletteras med mycket av det som du är intresserad av genom att t ex läsa specifika kurser inom religion, psykologi, språk etc.
Caroline Jönsson 2008-12-29
Jag är jätte intresserad av mode, kläder m.m och skulle gärna vilja arbeta med de. Skulle då ett handels program passa mig?
För mig funkar de bara om jag läser på distans, om jag ska söka ett typ ett handelsprogram på distans måste jag har läst vissa ämnen för att kunna söka dit?

Skriv kommentar: