Chalmers eller HDK?

Hejsan!
Jag är mitt uppe i ett dilemma här. Jag tog studenten 08 inom naturvetenskap, men jag studerar nu konst. Min absoluta dröm är att blir inredningsarkitekt och skulle gärna vilja förverkliga detta genom att plugga till det till hösten. Men jag vet inte vilken skola jag ska välja. Jag vill ju absolut komma in på HDK, men jag tror ínte att jag kommer in där för att jag saknar konstmeriter. Visst, jag läser ju konst nu men jag kommer att behöva läsa mycket mer än detta för att komma in. Genomsnittsåldern på de som läser design på HDK är 25 år, så jag är alldeles för ung. Därför tilltalar chalmers mig mycket mer, dels för att jag har en chans att komma in redan nu till hösten och dels för att många av mina kompisar kommer att studera/studerar på Chalmers. Så vilken skola ska jag välja? Vad är det som skiljer de åt?, (alltså utbildningen)
Emelie 2009-01-27 02:02

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-01-28
Hej
Du skriver inte vilken utbildning du tänker söker till på Chalmers.
Du skriver att Chalmers tiltalar dig mer så det tolkar jag som att du har det som alternativ 1. Men om du har HDK som alternativ 1 finns inget som hindrar att du söker dit även om du tror att chanserna är små.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Karl 2009-02-05
Hon skrev inredningsarkitekt?

Skriv kommentar: