Distanskurs i farmakologi,biokemi eller molekylärbiologi?

Hej!

Har letat och letat och ringt vissa högskolor, men kan inte hitta att ngt av dessa ämnen går att läsa på distans. Finns det någonstans? Alternativt kvällskurs i närheten av där jag bor, bor i Sthlms län.

Mvh/Julia
Julia 2009-03-18 02:12

Kommentarer:

Sussi 2009-03-18
Har du en tydlig bild av vad du söker efter så kan det bli lite enklare... är det småkurser för intressets skulle eller vad då? Allt finns inte på distans, inte som kvällskurs heller... men en hel del...

Är det orienteringskurser du söker eller är det kurser inom de ämnena som du kan bygga på varandra med till t ex en examen? Det finns en del distanskurser inom biologi och närliggande (vad ja har sett, med olika förkunskapskrav) men om man vill ha 30 hp kurser på distans så kommer man kanske inte så långt då det verkar vara svårt att finna...

Vart har du letat hittils? På studera.nu eller har du kollat andra vägar också (högskolors och universiteters hemsidor, andra sidor om utbildning etc.)? Ibland kan det man söker gå att finna på annat sätt än det man först trott, kanske att en kurs man söker efter har ett namn som inte ger information om all innehåll som kanske är det som man är ute efter...

Kolla på högskolors och universitets utbud (i sthlms län) av kvällskurser (på t ex deras hemsidor) och se vad det finns som passar dina sökkriterier. Det kanske finns något inom cellbiologi som lockar?
Julia 2009-03-18
Tack för ditt svar!
Ja, det är kurser jag letar efter. Jobbar som laboratorieassistent, men har ingen utbildning, så jag skulle vilja bli bättre på det jag gör teoretiskt. Har ingewn möjlighet att plugga på heltid...

Jag har kollat studera.nu och ringt södertörn, mailat syoguiden m.m...
Sussi 2009-03-19
Har själv letat efter distanskurser på högskolor och universitet (inom andra områden...) och efter att ha försökt att söka via studera.nu har jag märkt att det går lite smidigare att finna allt som finns och välja bort det som inte passar genom att själv surfa runt på de olika lärosätenas hemsidor. Det kan ta lite extra tid men tycker att det är värt när det innebär att man får hum om exakt vad som finns... ett tips kanske?

Skriv kommentar: