Vill Bli Tandläkare!!!

Hej!

Jag är en kille som pluggar sista terminen i naturvetenskapsprogrammet och vil hemskt gärna bli tandläkare men mitt snitt räcker inte till. Jag har ett snitt på ca 18 och har varit väldigt ambitös under gymnasietiden. Jag har typ MVG i alla naturämnen men ämnen som tex bild, arabiska, svenska och engelska m.m har jag VG i. Min fråga är hur jag ska gå till väga för att bli tandläkare. E de vanligt att man höjer betygen i komvux från 18 till 20?
Hur långt tid kan de ta om man e seriös??

Tack
Anonym 2007-03-09 00:13

Kommentarer:

Anonym 2007-03-12
Hej
Visst går det att höja sina betyg. Hur lång tid det tar beror på hur många kurser det gäller och vilken kapacitet du har.
Om du skriver högskoleprover så kan du söka till Karolinska til deras prov- och intervjubaserade program. Mer info under länken
http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=12454&a=26460&l=sv
Anonym 2007-03-28
Hej.
På komvux räknas 450p per termin som heltid (vilket jag måste säga är slött), men du kan naturligtvis höja tempot i meningen: fler kurser samtidigt och gå igenom kursen snabbare om den är på distans.
Clara 2008-12-24
Jag skulle personligen inte rekommendera intervju antagningen till KI, jag gissar på att du har utländskt påbrå (arabiska)? Tack vare intervju antagningen har mängden studenter med persiskt påbrå minskar från 80% till 0% på mindre än 10 år. Satsa på bra betyg för att komma in till utbildningen, och högre makter för att klara dig igenom den.

Skriv kommentar: