Behöver svar innan 1 april!

jag vill läsa masterprogram i politik och internationella studier med ingång euroasiatiska i Uppsala, kan jag göra det om jag läst 180 p i internatinella relationer i malmö? Räcker det som behörighet eller måste jag läsa någon annan kurs/kurser för att bli behörig till masterprogrammet. Kan man dessutom läsa två program samtidigt varav den ena läses på distans eller kan man läsa ett program samtidigt som man läser helt andra kurser vid sidan om på distans?
Neddie 2009-03-28 02:14

Kommentarer:

Neddie 2009-03-28
kan en distanskurs med Kurspaket: Politisk teori och internationell politik, 15.0 hp i Lund
kanske vara en bar början som behörighet, kan du möjligen göra en lista med vilka kurser ev. program som räknas som behöriga för masterprogrammet?
Neddie 2009-03-28
nu är jag lite tjatig men jag behöver verkligen veta så mycket som möjligt innan 1 april om jag vill läsa Masterprogram i mänskliga rättigheter, 120.0 hp
i Lund, räcker det med internationella relationer från malmö som behörighet dom har  ett engelsktpråkigt program (international relations)?

Målet är att arbeta på FN inom frågor som utrikespolitik och mänskliga rättigheter.
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-03-30
Hej
Ta kontakt med Lunds universitet för att ta reda på om du är behörig till masterprogrammet. Du måste ha en kandidatexamen i grunden.
Hälsnignar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: