Veterinarstudier

Hej!
Jag har totalt kort fast i hur jag ska ta mina veterinardrommar vidare nu nar jag gatt ur gymnasiet. Har darfor ett par fragor som jag skulle bli tacksam for svar pa! Mitt snitt ligger pa 18.3, vilket staller till en del problem.
""1. Ar det nagon ide att lasa upp sina betyg pa komvux eller liknande? Kan man lasa upp alla betyg man vill? Jag har namligen hort att kurser som ar """"basen"""" for den gymnasielinje man gar inte gar att lasa upp.""
2. Maste man lasa upp dessa kurser innan VT 2010 eftersom att systemet andras da?
2. Har kollat pa veterinarutbildningen pa Kosice i Slovakien, och enligt den maste man gora ett antagningsprov. Kan dock inte finna var, hur och nar man ska gora detta prov. Har du nagon aning om det? Funderar aven pa om de har kursstarter pa bade VT och HT.

Tack pa forhand!
Ami 2009-04-02 02:14

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-04-03
Hej
1. Du kan läsa vilka kurser du vill för att höja dina betyg.
2. Efter hösten 2010 så hamnar du i en kompletteringsgrupp där det finns färre platser att konkurrera om. Dessutom måste du troligtvis har 2,5 meritpoäng för att komma in.
3. Det har precis startat en utbilding i Sverige där man kan förberda sig för inträdesprov till bl a läkar- och veterinärutbildingar i Europa. De kan också svara på frågor om olika inträdesprov.Jag bifogar en länk med mer information
http://www.medicaldoctor.co.il/eindex.php
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com

Skriv kommentar: