Finansbranchen

Hejsan, jag skulle vilja jobba inom finansbranchen i framtiden.

Då är min fråga om man ska studera utomlands eller stanna kvar i Sverige för bästa möjliga möjlighet att jobba för dom stora firmorna så som morgan stanley, jp morgan och goldman sachs.

Kan man få jobb inom den sektorn om man studerar till civ.ekonom i något av våra svenska universitet? I vilket ska man studera isådan fall? (säg inte HHS för där kommer jag ej in) Hört att firmorna har så kallade target schools, vilka är det inom Sverige?

Mycket vänliga hälsningar.
Anonym 2007-03-11 00:13

Kommentarer:

Anonym 2007-03-12
Jag skulle satsa på något av de mer erända universiteten som Uppsala, Lund eller Göteborg. Har du inte betygen som behövs där så ""köp"" in dig på Cass, LSE eller LBS.
Anonym 2007-03-12
Mjo är väldigt intresserad utav Cass och LBS...har tyvär för dåliga betyg... Men att ""köpa"" in sig där går väll ändå inte? Om det nu ska gå, hur mkt pengar snackar man om då? Avgiften liger på £3000 för folk som går där. Jag kan ju inte ringa och säga att jag är villig att betala £6000 om jag får gå där :P
Anonym 2007-03-13
Jag har dålig koll på hur det fungerar. Det är ju möjligt att du måste uppnå en viss poäng för att få behörighet. jag tror årsavgiften ligger runt 20.000£. Så antingen är det väl bara att dega upp cashen eller så får du börja läsa upp dina betyg.
Anonym 2007-03-13
Haha, får väll tenta upp då :P £20 000 är tok för mycket vad jag kan punga upp för en undergraduate utbildning :D

Skriv kommentar: