Ni som gjort antagningsprov för tandläkarlinjen i Malmö!!

Jag har sett att att man kan göra ett antagningsprov i Malmö för tandläkare, jag undrar hur dessa prov ser ut, om det är någon som har gjort de, kan ni vara snälla och säga till, väldigt tacksam
Anna 2009-04-24 02:18

Kommentarer:

Dentdude 2009-04-28
Det finns 3 tester som ska göras.
1. Praktisk prov: Du får plexiglas där du ska borra. Du kommer borra ockluosalt (tuggytan), mesialt (mot medellinjen) och distalt (från medellinjen). Du får en färdig borrad plexiglas som du ska hur det går till.
Här kollar de om du har talang :P

2. Psykologisk test: Ex på fråga, Du läser i tidningen att en person vann 20 miljoner på lotteri. Vad känner du?
Här kollar dem personlighet

3. IQ test (logik): Du får 5 figurer som har något mönster. Din uppgift att klura ut den 6 figuren. Du kommer få olika svarsalternativ (kommer ej ihåg hur många).

Lycka till
/Dentdude
Anna 2009-04-29
Tack så jätte mycket!, men hur gick det för det?? var det skit svårt? är det många som klarar det?
Dentdude 2009-04-29
Det kollar på helheten. Så man vet inte hur det gick specifikt för en vis del moment. Jag gick tyvärr inte vidare i Malmö.

Det är inte meningen att du ska göra den praktiska provet perfekt. Någorlunda bra ska det vara :P

""Ett tips är se till att vara stabil när du borrar. Det händer lätt att borren bara """"flyger iväg"""". De kollar mycket på det.""

Jag kom däremot in i Umeå men här har de inte lokalantagning.

Lycka till =)
/Dentdude
Intisar 2014-04-21
Hej, jag är intresserad av att bli tandhygienist och ska göra lokala intagning är lite nervös, kan ni berätta hur provet kan se ut o vilka tips ni kan ge mig?/ tack

Skriv kommentar: