hur kan jag tillgodogöra en master of fine arts

Jag har en master of fine arts, som är tagen i bergen NO och rotterdam NL. Jag undrar om det finns någon påbyggnad till den utbildningen som gör att jag kan berättiga mig till någonting annat än bara vara konstnär.
Jackie 2009-06-01 02:21

Kommentarer:

Sussi 2009-06-02
Någon påbyggnad på en masterutbildning känner jag inte till, det skulle i så fall vara att forska, om man kan göra det som konstnär... annars är det kanske fristående kurser inom olika kompletterande ämnen som gäller för dig om du vill bygga vidare och kunna bli mer än bara konstnär.  

Skulle du ha läst konstvetenskap så har Stockholms universitet en masterutbildning till curator och då kan man arbeta med bla utställningar och som projektledare. Jag vet inte om en konstnärsutbildning kan vara likvärdig en kandidatutbildnig i konstvetenskap, men du kan ju kolla upp om du kan validera din tidigare utbildning om du är intresserad av en sådan utbildning...

Konstfack har en del fristående kurser för bla konstnärer. Någon sådan kurs kanske hjälper dig dit du vill? Andra konsthögskolor i Sverige kan också ha det...

Vad skulle du vilja arbeta med om inte bara konstnär? Den frågan kanske kan hjälpa dig att hitta rätt...

Skriv kommentar: