vhs, antagning etc

kommer vhs att spara mina betyg i betygsdatabasen när jag söker till höskolan(min gymnasieskola anslöt sig efter att jag tog studenten)? Och skickas betygen till den högskola som jag blir antagen till? jag undrar ifall jag vill också söka senare så att jag slipper skicka flera gånger
Peter 2009-06-08 02:22

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-06-10
Hej
Du får kolla med din gamla skola om dina betyg har skickats in via betygsdatabasen. Ligger dina betyg där så behöver din inte skicka in dina betyg varken i år eller i framtiden. Betygen skickas inte till högskolan eftersom dt är VHS som gör antagningen.
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com
Peter 2009-06-10
Min skola har inte skickat mina betyg, det vet jag. Så jag undrar nu om jag måste skicka betygen till Vhs varje gång jag söker till högskoaln eller täcker det bara med att skicka dem en gång? sparar VHS inskickade betyg?
Peter 2009-06-10
Det var en sak till som jag glömde.. skickar VHS då ens betyg till den högskola man tackar ja till?
Sss 2009-06-10
VHS brukar inte spara handlingar så om man inte kan få tag på dina betyg genom betygsdatabasen så får du skicka in ny kopia till VHS varje gång du söker till högskolan. Man skickar kopia av betygen till VHS oavsett vilken högskola man söker till, om man söker utbildningen i fråga genom studera.nu och/eller VHS

""Man kan se på studer.nu under """"dina sidor"""" vilka handlingar som de har för sin ansökan...""

Skriv kommentar: