Polishögskola

Hej, jag har avslutat min gymnasieutbildning nu i våras, och blir 19 till hösten. I augusti får man börja söka in till polishögskolan, och antagningsåret börjar väl såfall 2010, det år då jag ska fylla tjugo, visst borde jag kunna söka in nu i augusti?

""Har även en fråga angående att man behöver ett simintyg. Vi fick ett litet kort på en idrottslektion när vi hade bad, där vi skulle klara av precis samma grejer som man behöver i polisens simintyg. Idrottsläraren skrev då ett siffra """"hur bra man hade klarat av just den delen"""", man fick sedan gå till badvakten och få en underskrift. Kan man använda detta kort som intyg, eller måste man gå och skaffa ett nytt?""
Milla 2009-07-09 02:25

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-07-20
Hej
De flesta som kommer in på polishögskolan är äldre än 20 så det är ovanligt att man kommer in när man precis fyllt 20 även om man har den åldersgränsen. Vad man kan göra om man inte kommer in är att skaffa sig utbildning och/eller arbetslivserfarnehet som kan vara meriterande. T ex läsa kurser inom juridik eller ha arbeta med människor t ex inom skola eller vården.
Vd det gäller ditt simintyg måste du vända dig till polishögskolan.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com

Skriv kommentar: