Internationella relationer o konflikhantering?

Hej!
Jag hade tänkt att söka till högkolan nu inför hösten.
Har bara några frågetecken kvar.
""Som rubriken säger så handlar det om """"Internationella relationer o Konflikthandtering"""":s programmet som finns i Sollefteå/umeå (även Malmö).""
Med tanke på att det är mitt mål att jobba utomlands i första hand, gärna med bistånd/katastrof-hjälp men även mer militärt.
Med tanke på utbildningen kan de vara lämpligt med ett intresse för spåk, vilket jag har ^_^
Frågan blir därmed ifall det går att kombinera en kurs i ett språk (arabiska kanske) SAMTIDIGT som man läser ett så omfattande program som detta ändå är, hinner man eller hur skall man gå till väga?
Vem kan man mer fråga än er?

MVH Simon
Anonym 2007-03-15 00:15

Kommentarer:

Anonym 2007-03-17
Jag har läst parallellt och det har fungerat mycket bra. Känner en del andra som på grund av sitt schema inte tror att de skulle hinna att läsa en kurs utöver det som de läser om dagarna. Så svaret på din fråga är att det beror på. Se om du finner nån kvällskurs, vore nog bäst om du vill läsa det parallellt med programmet. Men det är nog smartast att vänta o se hur ditt schema verkar vara innan du söker språkkurs.
Anonym 2007-03-19
Tack för tipset!
Kanske bäst som du säger att man inte tar på sig mer än vad man klarar av innan man vet hur tufft det blir.
Tack för svaret igen!!

Skriv kommentar: