efteranmälan

Om man vill efteranmäla sig till ett program/kurs, och man inte kan söka via studera.nu längre, kan man skicka kompletterade betyg till antagningen på högskolan eller tar de bara emot betyg some inte är kompletterade?
S 2009-08-25 02:30

Kommentarer:

Sussi 2009-08-26
Efter att studera.nu har slutat ta emot efteranmälningar till program och kurser tar de enskilda lärosätena vid. Det är till dem som man efteranmäler sig till kurser och program som ges på den specifika skolan och det är de som vill ha kopia på papper som visar att man är behörig. Behövs extra papper på kompletterade betyg eller annat så är det lärosätet som vill ha dem. Men du behöver inte skicka något innan de sagt nått om det...

Man kan kontakta syo på skolan eller viss institution och fråga vad de vill ha för dokument... vanligast vill de veta att man har den rätta behörigheten, inte vilket snitt man har... men kolla en gång extra om det skadar aldrig...
S 2009-08-27
när jag har gått ut så hade jag ett slutbetyg, men inte grundläggande. Jag har pluggat på komvux och skaffat mig det. nu tänkte jag efteranmäla mig till ett program där det finns lediga studieplatser men jag är inte säker på om de tar emot studenter som har IG i sitt slutbetyg. Men jag har den grundläggande och särskilda behörigheten iaf.

Skriv kommentar: