allt känns så luddigt

usch, jag vet inte  var jag ska börja..
jag har fått väldigt dålig information av hur vuxenlivet går till.. det var tillexempel inte föräns i tredje ring jag fick reda på att man må¨ste ha en viss summa poäng för att kunna gå ut osv.

hur jag och många andra i samma skola undgått denna information är ett mysterium..

nu till den faktiska frågan:

jag har gått ut gymnasiet och vill nu bli förskolelärare. hur ska jag ta mig till? ska man läsa på folkhögskola eller universitet? får jag läsa på universitet det första jag gör? måste man läsa flera olika kurser?  allt känns så luddigt. behöver man ha gått exempelvis på folkhögskola för att kunna läsa på ett universitet?  ge mig gärna tips på hur/var jag kan läsa till förskolelärare från den ruta jag står på just nu..

ursäkta alla mina frågor, är bara så sugen på detta men har inte fårr någon klarhet i vad som gäller

mvh A
A 2009-08-26 02:31

Kommentarer:

Pelle 2009-08-26
räcker det inte med att kunna byta blöjor och sådär då?
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-08-27
Hej
Utbildning till förskollärare läser du på högskolan. utbildinge finna på många platser. Du behöver inte har gått på folkhögskola utan du söker på dina betyg. För att vara behörig måste du ha minst 90% godkända kurser. Du måste också ha läst kurserna och ha godkänt i En A, Sh A, Sv B och till vissa inriktningar Ma A. Utbildningen är 3,5 år.
Ta kontakt med den närmaste högskolan som har utbildningen för mer information.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com

Skriv kommentar: