ang 15 okt komplettering 1 dec

hej! om jag ska söka till universitet ska jag skicka in mina betyg själv till strömsund eller gör skolan det?... jag har gått på komvux och läsaer nu på folkuniversitet sista dag e 15okt för anmälan... men jag håller på att komplettera ska jag lämna in den innan 1 dec eller innan 15 okt? ..och dessutom kan jag söka in med samlatbetygs dok elr måste man ha slutbetyg?( dock att jag har 2350 poäng),,, och räknas ig med i slutbetyg dvs om jag vill ha kurspoängen ?
mvh
Linda 2009-10-08 02:37

Kommentarer:

Sss 2009-10-12
Om skolan är med i betygsdatabasen behöver man inte själv skicka in kopia på betyg. Men är skolan inte det så måste man göra det själv. Komvux, folkhögskola osv är inte med i den databasen vilket innebär att du då måste skicka betyg och omdömen därifrån till strömsund. För ansökan till våren är sista kompletteringsdag 1 dec vilket innebär att du kan skicka anmälan via studera.nu senast 15 okt och sedan komplettera med de handlingar du har att ge efter det datumet.

Skicka med allt... det du har från gymnasiet (samlat betygsdokument) plus det som läst på komvux och folkhögskola eller folkuniversitet ska väl tillsammans bli behörighet till högskola för dig? Skicka med alla papper sen då som ska visa det...

Skriv kommentar: