från folkhögskola till läkare

Hej, är det någon som vet ungefär hur många som söker läkarlinjen på folkhögskolekvoten och ca hur många som tas in från kvoten på utbildningen i landet? vore intressant att veta då jag går ett år på folkhögskola för att sen förhoppningsvis ta mig in på läkarlinjen.
Anonym 2007-03-24 00:16

Kommentarer:

Anonym 2007-03-24
Hur många som söker i fölkhögskolekvoten har jag inte sett någonstans. Men man kan se i statistik från vhs att det inte är många, bara ett fåtal, som kommer in i den kvoten, kanske som högst fyra, fem.
Anonym 2007-03-25
Jo jag vet att det är få som kommer in och att den kvoten är liten. vore intressant o veta hur många som slåss om platserna i just den kvoten.
Anonym 2007-03-25
Kanske man kan ställa den frågan direkt till vhs eller de lärosäten som har läkarprogrammet. De borde ha siffror på hur många sökande i varje kvot, även om de inte visar upp det för allmän beskådan.
Anonym 2007-03-26
Hej
Platserna i betygsurvalet, BG(betyg) och BF(folkhögskola), fördelas mellan urvalsgrupperna i proportion till antalet sökande i de olika grupperna. Därför kan antalet plaster i urvalsgrupperna variera från år till år.
2006 var det 12 som kom in på läkarprogrammet från folkhögskolor.

Skriv kommentar: