Sociala biten, om man pluggar distans?

Hejsan!
Jag funderar seriöst på att plugga till lärare på en heltids-distansutbildning. Utbildningen är i Härnösand men jag vill flytta till Sundsvall (från Stockholm) som ligger inte så långt därifrån av olika skäl.

Jag undrar om ni har lite tips om vad man kan göra för att träffa nya människor eftersom man inte känner så många i sin egen ålder i Sundsvall.
""Finns det tex olika roliga träffar eller något genom kåren man är med i eller liknande? Vet inte hur kåren funkar riktigt! Finns det chanser att träffa folk som pluggar på """"MIUN"""" i Sundsvall (även om jag inte går där)?""

Jag är rädd att jag inte kommer ha lika mycket motivation att plugga färdigt om jag inte träffar folk jag kan snacka med och vara vänner med. Gärna folk som läser till lärare också.

Tips?!?!
Tack!!
Ronnika 2009-12-07 02:44

Kommentarer:

Sussi 2009-12-07
Det finns en del saker som man kan kolla upp. På en del håll har man s k linjeföreningar som kan ha en del sociala aktiviteter och så finns det ofta studentföreningar som man kan gå med i etc. Kontakta kåren på miun och fråga vad de har att erbjuda, om man kan starta ny studentförening etc. Att du skulle bo i sundsvall men din utbildning är i hudiksvall tror jag inte skulle vara något större problem när det är inom samma lärosäte. Men kolla upp med kåren hur de ser på det...

Skriv kommentar: