förskoleutbildning i göteborg

Hej!

Jag tänker söka till Lärarprogrammet, Barn och ungas uppväxtvillkor, lärande och utveckling på Göteborgs Universitet HT 2010. Första frågan är, finns den då? Har gått in på deras hemsida då jag bara ser VT 2010, är det bara att den inte har kommit upp en eller kommer den inte att finnas då? Och om den nu finns, när kommer den då börja? 1 September?

Programmet är 210 HP vilket då är 3,5 år vad jag har förstått. Jag flyttar nämligen från Malmö till Göteborg för att min pojkvän ska läsa till pilot i 2 år. Skulle jag nu vilja flytta tillbaka till Malmö efter dem två åren, kan jag fortsätta mina resterande år på programmet på Malmö Högskola där de har samma utbildning?

Väldigt tacksam för svar!
Johanna Håkansson 2009-12-08 02:44

Kommentarer:

Sss 2009-12-08
Kurser och program för läsåret 2010/2011 har inte kommit ännu, därför finns inte någon information om vilka utbildningar som kommer gå ht 2010 på GU. De är inte så snabba på att visa utbudet för nästa läsår, brukar komma i februari så håll utskick då...

På GU börjar terminen runt 1 september, men alla utbildningar börjar inte samtidigt. Finns utbildningar som börjar t ex i slutet av augusti men runt 1 september är det på GU, inte bara just 1 september utan dagar däromkring också...

Om det finns lediga platser så kan man fortsätta sin utbildning på annat lärosäte. Du kan nog tillgodoräkna något av det du läst på Göteborgs universitet, kanske en hel del och genom det kunna fortsätta i Malmö med det sista...
Kontakta Malmö Högskola och fråga mer om hur det är med överflyttning hos dem...

Skriv kommentar: