Fil kand ?

Hej
Jag har läst ca 200 p på GIH och har till det 30 p Företagsekonomi A. Nu vill jag kombinera ihop dessa till en Fil kand gärna med inriktning mot Marknadsföring. Vad föreslår du att jag ska läsa. Har kommit in på distanskurs 15 p Företagsekonomi B + Grundläggande marknadsföring 7,5 P.

När jag kollar det du skrivit innan ser det ut som att man ska läsa 30 p Ekonomi + 30 p nationalekonomi (90 P och av dessa ska 15 p vara examensarbete). Jag tror att min Företagsekonomi A kurs ändrades från 15 p till 30 p så jag undrar om dessa regler gäller fortfarande eller om det är 60 + 60.
/Johanna
Johanna 2009-12-30 02:47

Kommentarer:

Sss 2009-12-30
Kan ändringen ha att göra med det nya systemet som betyder att 1 p blir 1,5 hp (poäng - högskolepoäng)?

Fil.kand = 90 hp i ett ämne med examensarbete 15 hp plus andra kurser (90 hp) så att det tillsammans blir 180 hp. Har du läst enligt de gamla reglerna innan 1 juli 2007 så kan du välja att ta ut examen enligt de reglerna till 2015 (övergångsregel)

Vad för poäng har du läst på GIH och på vilka nivåer? Grundkurser eller någon/några påbyggnadskurser också?
Johanna 2010-01-05
Det måste det ha att göra med.
På GIH har jag läst mest grundkurser tror jag. Några är påbyggnad men det är det som ingår Humanbiologi, Metodik och Didaktik, Idrottslära i skolan, Idrottspedagogik,  Pedagogik, Specialidrottslära, rehabilitering, idrott och arbetsmedicin, Gymnastik (extrakurs)

Tack för ditt svar då vet jag att jag måste bli klar innan 2015. Men kan man läsa ex 90 p ekonomi m inriktning marknadsföring för att komma åt den biten? Med andra ord göra Examensarbetet inriktat mot marknadsföring?
Ann-marie 2010-08-03
Hej!
Har klarat av pedagogik a, b och c fast inte statistiken i c kursen men har ändå 180 hp.Uppsatsen på 15 hp ingår i detta. Kan jag ta benämningen beteendevetare ändå?

Skriv kommentar: