Läkare

Hej Chris!
Jag har länge velat bli läkare, men har tänkt att det är omöjligt att komma in. Nu efter många om och men har jag i alla fall bestämt mig för att göra det som jag verkligen vill. Problemet är mina betyg, jag har ca 18,65 i snitt och det räcker inte långt. Min fråga till dig är om du har något råd till mig?
Tacksam för svar!
Emelie 2009-12-30 02:47

Kommentarer:

Sss 2009-12-31
Testa högskoleprovet
Dentdude 2010-01-01
Du kan antigen göra högskoleprovet eller söka t.ex. Polen. Har 5 stycken vänner som studerar till läkare där och alla trivs väldigt bra.

Lycka till
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-01-04
Hej
Det finn tre alternativ. Skriva högskoleprovet, höja meritvärdet eller söka läkarutbildning utomlands. Umeå universitet och Karolinska har alternativt urval där de plockar ut de som har bäst resultat på högskoeprovet. De får gå vidare med intervjuer och kan på så sätt komma in utan att ha toppbetyg eller toppresultat på högskoleprovet. För att ha en chans att komma vidare bör man skriva lägst 1,6. Ska du satsa på att att höja dina betyg så bör du också läsa in så att du har max meritpoäng. Gå även in  på SyoGuidens information om läkarutbildingar utomlands och som det är ett alternativ för dig.Jag bifogar en länk där du kan läsa mer om läkarutbildningar både i Sverige och utomlands.
http://www.lakarutbildningar.se/
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com

Skriv kommentar: