Hoppa av högskola

Hej! Jag har läst en termin på KTH och känner att jag har svårt för vissa kurser och funderar på att sluta. Jag har redan fått icke godkänt på en kurs.
Min fråga är: Vad händer med studiestödet om jag slutar? Måste jag betala tillbaka allt eller hur går det till egentligen? Jag har inga lån, bara csn-stöd.
Vill söka till HT2010 men jag vet inte vad jag ska göra i ett halv år om jag slutar. Kan man söka till en kort kurs under VT och få studiestöd?
Erik 2010-01-03 02:47

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-01-04
Hej
Jag bifogar en länk där det framgår hur många av kurserna du måste klara föra att kunna söka fortsatt studiemedel. Du kan söka en deltidskurs och få studiemdel för t ex 50%
http://www.csn.se/hogskola/krav/studieresultat/krav-studieresultat
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com
F.d. överliggare 2010-01-22
Hej!

Jag pluggade också på KTH en gång i tiden och tyckte inte alltid det var lätt att klara kurserna. Som mest skrev jag en tenta fem gånger innan jag klarade den och vet de som skrev fler gånger!

Så ge inte upp bara för att det tar emot. Det viktigaste du tar med dig från KTH är ändå inte betygen.

Det enda tips jag har (förutom att plundra spargrisen) för att klara studiemedelsgränserna för högskolepoäng är att läsa någon lätt kurs på Universitetet parallellt för att fylla på med poäng.

Skriv kommentar: