att studera matematik

hej

jag skulle vilja söka till matematikprogrammet nu till höst men jag undrar om detta kommer bli att svårt? måste man vara begåvad för att klara av ett sånt program? jag har vg i matte A och B och MVG i C,D, och E men jag kan inte hjälpa att undra om det här räcker... jag vet att det är lätt att komma in, det är inte det jag undrar uran jag undrar om jag kommer att klara det.
H.n. 2010-01-12 02:49

Kommentarer:

Sss 2010-01-12
Vet en som går ett matematikprogram. Det är en del i klassen som hoppat av så nu är det inte många kvar efter någon termin... kanske för att de inte klarade utbildningen som de trodde när de kom in för att d inte krävdes så jättebra betyg. Hon själv beskriver sig inte som ett geni i matte, bara intresserad. Tror det kan vara bra att vara förberedd på vad man ger sig in på och att kolla upp en massa info innan... då vet man vad man är på väg in i än att bara tänka på hur lätt eller svårt det är att komma in...

Jag tror att ens intresse kan bära en långt... är du intresserad av en massa matte och vill utveckla dina matematiska kunskaper så är matematikprogrammet nog något för dig. Du kan kolla upp om det går att få se lite av den litteratur (kursböcker) som används på programmet och kolla vad för grejer man kommer att ha. Fråga syo på det lärosäte du är intresserad av om det finns att få...

Det finns repetitionskurser i matematik för de som vill/ska läsa utbildning med matte på högskola/universitet. Det kanske är en bra idé att börja med...

Skriv kommentar: