Redovisningsekonom

Hej, funderar på att läsa till redovisningsekonom antingen på distans på en YH utbildning som är 1år (5 veckor LIA och Fek A+B krävs) eller en KY utbildning som är 1,5 år (ett halvårs LIA där ingen spec. behörighet krävs).

På KY utbildningen så kommer jag bli tvungen att pendla då det ligger 1,5 timmar ifrån där jag bor, men de har bara lektioner ca 2-3 dagar i veckan och på YH utbildningen som ligger långt ifrån där jag bor är det då bara ca 7 träffar sammanlagt som är obligatoriska vilket gör så att kostnaderna för resorna kommer bli ungefär samma för resorna då KY är ett halvår längre.

Så då tänkte jag fråga om du tycker det är bättre att läsa en YH eller KY? Vad är skillnaden egentligen? Vet du man lätt kan få jobb som redovisningsekonom, alltså är det värt att satsa på det eller ska jag leta efter någon annan utbildning?

Något mer jag ska tänka på eller som du skulle rekommendera angående detta?
Frida 2010-01-12 02:49

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-01-13
Hej
Ska man bli medlem i SRF, Sveriges Redivisningskonsulters Förbund, så krävs  bl a tre terminers studier. Jag tycker du ska ta kontakt med någon på förbundet och prata med dem vad det innebär attt vara medlem hos SRF och om det påverkar dina chanser till jobb.
http://www.srfkonsult.se/
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com

Skriv kommentar: