meritpoäng

Hej!

-Jag vill höja mitt snitt och tänkte söka till kurserna :EngB, MaE, Omvårdnad,etik och livsfrågor,Sv C och har sen tidigare Psykologi A.

Jag har räknat med att det kommer bli 2.5 poäng ..stämmer det ?? (ska söka till tandläkare)

-En fråga till : Visst kan man söka till KI tandläkarprogrammet med bara betyg eller behövs det HP med??

Är tacksam för svar:)
Lina 2010-01-17 02:50

Kommentarer:

Sss 2010-01-18
Till tandläkarprogrammet på KI kan man söka med bara betyg. Hp ger en extra chans i o med att man då slåss om fler platser, med bara betyg blir det runt 60 % av platserna som man slåss om då det är så många som fördelas bland de som söker på betyg...
Sss 2010-01-18
Till tandläkarprogrammet på KI kan man söka med bara betyg. Hp ger en extra chans i o med att man då slåss om fler platser, med bara betyg blir det runt 60 % av platserna som man slåss om då det är så många som fördelas bland de som söker på betyg...
Sss 2010-01-18
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-01-18
Hej
Då får 0,5 vardera för Ma E och En B = 1,0
Du kan max 1,0 poäng för områdeskurser. Du kan slltså inte få för både Omvårdnad och Etik och livsfrågor ifall du ska räkna med Sv C+Ps A.
För att nå upp till 2,5 måste du läsa En C eller språk steg 3.Hälsningar Chris,www,syoguiden.com

Skriv kommentar: