Boende Malmö

Var ska man ställa sig i kö för att ha chans till boende i Malmö? Finns det någon kösida? Är student.
Anonym 2007-03-29 00:17

Kommentarer:

Anonym 2007-03-30
Hej
Här kommer en länk till studentbostäder i hela Sverige
http://www.sokstudentbostad.se/karta/karta.htm
Anonym 2007-03-31
Vilka områden ska man söka sig till? Finns det några områden man ska undvika? Vill inte bo någonstans där jag behöver vara rädd. Tänkte om det finns något område där det hänt speciellt mycket brott o liknande? Sen kan jag även tänka mig att bo utanför Malmö och åka in med tåget. Vilka småbyar är då att rekommendera?
Anonym 2007-03-31
Jag har bott i Malmö, områden du ska undvika är Holma, Herrgården och de södraste delarna av stan. Billiga kollektiv kan finnas vid möllevångstorget. Vid Värnhem finns det studenthum. Område jag rekommenderar mest är Limhamn eller Kirseberg, enda problemet är att de är en bit ifrån city. Överlag är det inte farligt så länge du inte är ute ensam utan beskydd på natten i mindre välartade områden.

Kolla Malmö högskolas hemsidas anslagstavla, där kan finnas boende! Även Bopoolen på Lunds universitets hemsida.

Landskrona, Eslöv, Svedala, Kävlinge, Lomma och Lunds kommuner är väl de som har minst pendlingsavstånd.
Anonym 2007-03-31
Tusen tack för hjälpen!
Anonym 2007-04-04
Hej igen!
Jag hittar bara lägenheter på de sidor ni rekommenderat, var kan jag kika lite på korridorsboende också? Mvh Sandra

Skriv kommentar: