sjuksköterske linjen

jag vill söka till sjuksköterske linjen i stockholm till hösten. jag är dock inte helt säker på att mina poäng (17,8) räcker till. jag har dock jobbat inom äldrevården till och från i sex år och undrar om jag på något vis kan tillgodo se min yrkeserfarenhet när jag ansöker?
tack!
Matilde 2010-01-19 02:50

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-01-24
Hej
Det finns flera sjuksköterskeutbildningar i stockholmsområdet och hösten -09 var det följande antagningspoäng:
Röda Korset, 17,28
Sophiahemmet: 18,33
Mälardalens högskola(nyköping) 15,4.Möjligheten att räkna med arbetslivserfarenhet i högskoleprovurvalet har tagits bort.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com
Daniel 2010-02-05
DVS enligt svaret ovan är du körd så vida du inte vill plugga i nyköping.
Daniel 2010-02-05
DVS enligt svaret ovan är du körd så vida du inte vill plugga i nyköping.
Andrés Lindgren 2010-02-06
Lyssna inte på dom, med 17.8 har du stora chanser att komma in, det är alltid värt att försöka!

Har du möjligtvis betyg i ämnen som är över det du behöver? Ex. Ma D, Eng C osv har jag för mig att du kan vara berättigad till tilläggspoäng.

Glöm sedan inte att du också har möjlighet att komma in med hjälp av högskoleprovet, det kostar 350:- och går att göra två gånger per år, går det inte bra första gången brukar det gå bättre andra. Det är ett långt prov som tar en hel dag, ofta en lördag från kl.8-15 där de testar svenska, matte och engelska kunskaper.

Ge aldrig upp om du vet vad du vill bli, även om jag inte tror att det var så syon här menade har många glömt av vikten i att pusha folk att satsa på det de vill!

Är du beredd att flytta finns det många bra platser att söka sig till, att bo i en studentstad som till exempel Lund är det många som älskar.

Lycka till hur du än gör!
Gå in på www.studera.nu och bekanta dig med sidan, det är därifrån du sedan ska söka till SSK-programmet.

//Andrés

Skriv kommentar: