Högst 45hp?

Om man jag läst 2 kurser om 30 hp vardera, kan man då söka till fortsättningskurser frö det blir ju sammanlagt 60 hp ? Hur funkar det? Man borde väl kunna fortsätta
Sanna 2010-02-09 02:53

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-02-09
Hej
Man kan inte tacka ja till mer än 45 poäng så jag vet inte hur du bar dig för att bli antagen till 60hp men du får väl göra på samma sätt.
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com
Sanna 2010-02-09
om man efteranmäler sig till en kurs där det finns ledgia studieplatser, man kontakt antagningen vid universitetet. då går det. men jag vet inte hur man gör sen för att fortsätta. är  man garanterad en studieplats om man vill söka till fortsättningskurserna?
Sss 2010-02-09
Menar du samma termin? Det går att gå förbi systemet på vissa sätt, om man vill det.

Men om du läste grunkurs en termin så kan du söka fortsättningskurs först nästa termin, inte samma som du läser grundkursen. Eller handlar det om grundpaket där grund och fortsättning är del av samma paket? Då är det nog upplagt så att man läser det under ett år med två terminer.

Var det på samma lärosäte du läste de två grundkurserna? Under en och samma termin?
Sanna 2010-02-10
ja,det var samma termin och samma lärosäte.så nu undrar jag hur jag ska göra för att komma in på bägge fortsättningskurser när man bara kan bli antagen till 45 hp. Jag vet ju att det finnsfolk som läser dubbelt. hur bär de sig åt?
Sss 2010-02-10
Men hur gick du till väga när du sökte och kom in på två grundkurser på samma termin och lärosäte? Gick det då så kanske det går med fortsättningskurser på samma sätt nu? Om du gör på samma sätt som du gjorde då. När var det? Var det innan studera.nu fick hand om antagning till kurser, då de olika lärosätena skötte antagning till kurser själva, kanske det var det lärosäte där du läste som inte brydde sig om någon ville läsa två heltidskurser under samma termin på lärosätet? Studera.nu har system som håller koll på det, men inte om man går runt det på något sätt.

De som jag har träffat som läst dubellt har antingen läst på två lärosäten, sökt in till andra alternativet genom sen anmälan (men inte på studera.nu) eller gått ett program och läst till en kurs. Är man antagen till ett program så har sen studera.nu ingen information om det när personen söker kurs till annan termin och då kan denne bli antagen under de 45 hp som är gränsen men egentligen innebära att personen läser två heltidstudier under en och samma termin.

Skriv kommentar: