Attityder på högskolan

När jag gick på ett yrkesförberedande program så förenklade lärarna kärnämneskurserna så att man bara kunde kvala upp till Godkänd. Och om man som arbetare blir mött av sånt förakt när man försöker gå ett yrkesförberedande program så kan det väl väl knappast vara bättre med lärarna på högskolan, utan tvärtom om jag skulle försöka att gå en akademisk utbildning? (Vilket jag såklart ändå inte kan med mina skrala betyg)
Jimmy 2010-02-14 02:54

Kommentarer:

Ssss 2010-02-14
Du kan göra högskoleprovet
Jimmy 2010-02-15
Jee thanks.
Men det var ju inget svar på min fråga.
Du har inga egna erfarenheter av högskolan som
du kan svara mig med?
Ssss 2010-02-17
Jag tycker att det verkar har blivit känt på högskolan att undervisning i olika ämnen på gymnasiet kan ske på olika sätt och då också ge lite olika erfarenheter hos studenterna. Har man en bra kommunikation med lärarna så kan de ofta lägga lektioner och föreläsningar på en nivå som passar studenternas bakgrund. De verkar ofta vara intresserade av vad för bakgrund studenterna har, om hur många som t ex har läst på högskola förut och hur många som är helt nya, hur mycket fokus som låg på något moment i något ämne etc. Det kan bero på vad för utbildningsområde man är intresserad av, men skulle tro att de flesta är intresserade av att lära ut och om studenterna har svaga förkunskaper inom något viktigt område så kan de säkert lägga mer fokus på det...

Vad för område är du intresserad av?
Jimmy 2010-03-06
Är det känt på högskolan att lärare på gymnasiet har fördomar om elever på yrkesförberedande program? Tror knappast det.
Och som du nog förstår så har jag fått nog av akademiker och skolor och föredrar att leva i verkligheten.
Men mina låga betyg från gymnasiet(på grund av lärarna) ger mig också en en sämre chans hos arbetsgivare.
Jag skrev egentligen bara det här inlägget för jag ville få nåt vettigt svar från den värdelösa Chris wigh som bara kunnat ge mig det svaret du gav mig först  och testade att formulera om mig.Och hon svarar tydligen inte heller på följdfrågor.

Skriv kommentar: