psykologprogrammet

Jag är intresserad av att börja läsa på psykologi programmet men har hårt arbete framför mig innan jag är där.
Jag har jobbat ett par år som bagare och har nu insett att psykolog är det yrke jag vill satsa på .. Mina betyg sen gymnasieskolan är långt ifrån vad man kräver eftersom intagen är skyhöga på just det programmet. finns det alternativa vägar att höja sina betyg och behörigheter som tex ett basår eller ett college program inför denna utbildningen ?
Finns det psykolog utbildningar som är lägre intagningspoäng i t.ex Danmark-Norge ?
Emma 2010-03-04 02:57

Kommentarer:

Sussi 2010-03-04
Har du testat högskoleprovet? Har man högt där så kan man komma in även om betygen inte är tillräckligt...
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-03-07
Hej
Det finna inga andra sätt än betyg och högskoleprov att söka på. Dessutom kommer meritpoäng vara viktiga när man söker och har du gått ett yrkesförberednde program kanske du inte har läst så många kurser som ger meritpoäng, Jag tycker du ska pröva att skriva högskoleprovet. På en del orter tar man in en stor andel på just högskoleprovet.
Det är lika höga antagningspoäng i Danmark och Norge som i Sverige.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com
Sanna 2010-03-08
Hejsan!

Jag har gått vilse i djungeln av kurser och utbildningar på internet. jag gick samhällsprogr. på gymnasiet, men vill nu bli bagare/konditor.

Varför är det så svårt att hitta en sådan utbildn. efter gymnasiet?

har försøkt med göteborg, men där måste man vara skriven. finns det bara kommunla eller dyra utbildningar?

Skriv kommentar: