Att söka t Högskola

Hej,
du har tidigare gett mig följande svar ang mina frågor om de nya antagningsreglerna. Min följdfråga på ditt svar är: Hur går man tillväga om man inte har grundläggande behörighet, men har ett schysst resultat fr Högskoleprovet o vill läsa på Högskola?

Tacksam för svar!

--------------------------------------------------------------------------------

Svar:  
Insänd 2010-03-07 av Chris Wigh  

--------------------------------------------------------------------------------

Tillträdesregler  
Hej
Du måste alltid uppfylla den grundläggande och särskilda behörigheten. Om du före 2010 uppfyllde den grundläggande behörigheten med ett samlat betygsdokument från komvux(minst 2115 poäng) så gör du det även i fortsättningen.
Du kan kolla på arbetsförmedlingen hur jobbprognoserna ser ut för lärare i din region.
http://www.arbetsformedlingen.se/go.aspx?c=32621
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Ina 2010-03-08 02:58

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-03-09
Hej
Högskoleprovet ersätter inte den behörighet som krävs utan är ett sätt att ta sig in på utbildningen om man inte har tillräckligt höga betyg.
Om du inte uppfyller den grundläggande behörigheten måste du komplettera på komvux till ett slutbetyg eller gå sista året på en folkhögskola.
Hälsningar Chris,wwww.syoguiden.com

Skriv kommentar: