hur ska jag välja?

Jag hade inte grundläggande behörighet för högskola, men har läst in den på komvux, men har inget bra snitt på mina betyg, 12,38. nu vill jag läsa ett naturvetenskapligt basår till hösten. men vet inte vad som är bäst att välja. har läst att om man går på folkhögskola kan det hjälpa en lite sen när man söker högskola. eller är det bäst att läsa ett basår som är knutet till ett universitet? är det svårt att komma in på ett basår?
tack på förhand
Cathrine larsson 2010-03-12 02:59

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-03-14
Hej
Jag tror inte du kan läsa in de naturvetenskapliga kurserna på en folkhögskola på ett år. Om det är möjligt och du går ett tredje året på en folkhögskola så kan du ev söka in på folkhögskolekvoten men jag tror int det är lättare att komma vidare den vägen.Det är inte så många folkhögskolor som erbjuder naturvetenskapliga kurser.
Det bästa för dig är att läsa basåret på komvux eller på en högskola där du får komvuxbetyg. Om du får bra betyg i kurserna från basåret kan de höja ditt meritvärde.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-03-16
Hej igen
Jag var lite snabb med att svara. Det finns möjlighet att läsa naturvetenskapligt basår på folkhögskolan. Om du läser på en folkhögskola så kan du prövas i kvoten för folkhögskolebetyg.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com
Ivan rugambwa 2010-03-17
hej jag gick ute med tolv ig när jag tog studenten i år , eftersom jag blev lat sissta året men vill plugga upp dem tror du jag kan plugga upp alla mina ig på folkhögskolan jag vill gärna försöka va klar med dem till nästa år så jag kan söka till högskolan. eller om det finns ett snabbare sätt att plugga upp dem
Ivan 2010-03-17
hej jag gick ute med tolv ig när jag tog studenten i år , eftersom jag blev lat sissta året men vill plugga upp dem tror du jag kan plugga upp alla mina ig på folkhögskolan jag vill gärna försöka va klar med dem till nästa år så jag kan söka till högskolan. eller om det finns ett snabbare sätt att plugga upp dem
Ivan 2010-03-17

Skriv kommentar: