Ny karriär!

Hej!

Jag är i dag mammaledig, och ser min ledighet från mitt nuvarande jobb början till en ny karriär. Jag är utbildad lärare, men det är inte det jag vill syssla med utan jag vill jobba mer administrativt. Är jätte duktig på allt som har med att organisera och  strukturera att göra. Vet inte idag exakt vad jag vill jobba med, men yrken som är intressanta för mig är all sorts administration, logistik, marknadsassistent m.m.

""Läser logistik på distans idag och kommer hinna med att läsa yttligare två kurser på halvfart innan min """"ledighet"""" är slut. Vore underbart att sedan kunna söka nytt jobb på mina nya meriter, men jag antar att detta är för lite så att jag behöver plugga vidare. Har varken tid, lust eller råd att studera ett program på högskola igen utan är ute efter studera kurser i max ett år.""

Min fråga är: Vilka kurser ska jag satsa på för att kunna söka ett administrativt jobb? Är beredd på att jobba mig uppåt på arbetsplatsen, så vilka grundkunskaper behöver jag?

Jätte tacksam för svar!
Karin 2010-03-16 02:59

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-03-16
Hej
Jag tror du måste precisera dig mer för att kunna hitta lämpliga kurser och vilken typ av arbetsuppgifter du vill ha. Administration är ett vitt begrepp så det beror på inom vilken sektor du vill jobba. Man kan jobba med administration inom sjukvården, skolan,och privata företag. Ett tips är att kolla på lediga jobb och vad de kräver för utbildning.
Gå in på SyoGuidens rubrik Arbete i Sverige så hittar du länkar till jobbförmedlingar. Där kan du söka efter jobb inom de olika områdena.
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com

Skriv kommentar: