utbildningar om Hälsa

Hej! jag är intresserad av hälsa och vill utbilda mig inom det.
Vilken är den bästa utbildningen om man vill få både teori, praktik och pedagogik inbakat? väljer mellan hälsopedagogprogrammet i gävle, hälsa wellnes i karlstad, eller spa programmet i Örebro. Helst vill jag ha en blandning av de olika kurserna som erbjuds på de här programmet, de vore toppen. jag skulle vilja läsa folkhälsokunskap och spa o de praktiska som idrott varvat. känns som att jag skulle behöva någon bra grundutbildning som erbjuder bägge delar. vad har du för tips? de som gör att jag tvivlar på hälsopedagogprogrammet är just titeln och känner mig inte bekväm om jag skulle få jobb som hälsopedagog för det verkar inte så kul att planera o jobba så övergripande, jag vill jobba mer på individ nivå, fast folkhälsokunskap vore kul för att lära sig mig om världens folkhälsa.
Anna 2010-03-30 03:01

Kommentarer:

Mo 2010-03-30
Där det erbjuds praktik kan vara bra val för då kan du få chans att knyta kontakter med arbetslivet. Det finns master i folkhälsovetenskap som man kan bygga på tidigare utbildning, en kandidatexamen och andra delar som är i de olika utbildningarna också så det behöver inte vara kört om du väljer ena men inte den andra utbildningen.

Skriv kommentar: