Kvot 1, Läkarutbildning

Hej,
Jag är lite förvirrad nu och har samtidigt lite panik. Trodde verkligen att jag nu till hösten 2010 skulle konkurrera med 22,5 i kvot 1. Gick ut hösten 2008 med MVG i alla kurser.

Sedan har jag också läst följande kurser som jag trodde skulle ge mig de extra 2,5 meritpoängen:
Engelska B, Engelska C, Ma E, Franska Steg 3, Svenska C, Biologi breddning.

På studera.nu står det att jag endast har 22,25 i kvot 1!? Har det blivit ett misstag från deras sida?
Rikard 2010-04-10 03:03

Kommentarer:

Rikard 2010-04-10
Vill bara klargöra att jag läst allt i gymnasiet och inger på på komvux. Uttryckte mig lite dåligt där.
Maria 2010-04-11
Hej Rickard. Du har bara läst Franska steg 3. För att få max meritpoäng i dit fall skulle du vara tvungen att läsa minst steg 4 i ett B språk (franska)
mvh maria
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-04-12
Hej
Du kan inte få för biologi breddning.Du kan läsa på länken vilka områdeskurser som ger meritpoäng
https://www.studera.nu/studera/4075.html
Gå in i högra spalten på Områdesbehörigheter
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com
Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-04-14
Hej Rikard
Jag är hemskt ledsen men jag svarade dig fel. Man kan få för breddningskurser om man söker till läkarprogrammet dock ej matte bredddning.Om du har läst de kurser du räknar upp ska du ha 2,5 meritpoäng om du söker läkarprogrammet. Är du säker på att biologikursen är en breddningskurs och inte heter något annat?
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com

Skriv kommentar: