Lite frågor ang pilotutbildning

Hej, jag funderar på att eventuellt bli pilot/trafikflygare men jag har lite frågor.
1. Vad är kraven för att kunna bli pliot?
2. Kan jag läsa till pilot gratis någonstans i sverige, helst så nära stockholm som möjligt
3. Som det ser ut nu är det svårt att få jobb efter utbildningen?
Anonym 2007-04-10 00:18

Kommentarer:

Anonym 2007-04-10
Hej
Lunds universitet är den enda skola i Sverige som ger pilotutbildning som är kostnadsfri. Intag sker vid behov och sker m a o inte varje år. Trafikflygarhögskolan ligger i Ljungbyhed i Skåne. Det är mycket svårt att komma in och f n har de 400 sökande till 12 platser.

Lunds universitet är den enda skola i Sverige som ger pilotutbildning som är kostnadsfri. Intag sker vid behov och sker m a o inte varje år. Trafikflygarhögskolan ligger i Ljungbyhed i Skåne. Det är mycket svårt att komma in och f n har de 400 sökande till 12 platser.

Lunds universitet är den enda skola i Sverige som ger pilotutbildning som är kostnadsfri. Intag sker vid behov och sker m a o inte varje år. Trafikflygarhögskolan ligger i Ljungbyhed i Skåne. F n har de 400 sökande till 12 platser.
Arbetsmarknaden är konjunkturbunden men man räknar med ett fortsatt stor behov av poiloter.
http://www.tfhs.lu.se/o.o.i.s/7281
Anonym 2013-09-16

Du glömnde nämna att det visst kostar, det står att det kommer att kosta 45 tusen plus resor och mat kostnader inkommer.

Skriv kommentar: