Yrkeslärare

Hej! Jag jobbar för tillfället som svensk och engelskalärare, jag har en lärarexamen bakom mig. Det jag undrar är om jag skulle vilja jobba som yrkeslärare vilka yrken är då lämpliga att utbilda sig till så att jag både kan jobba med dem, alt jobba med att lära ut dem? Jag funderar på frisör, men jag vill gärna veta vad jag har för alternativ innan jag bestämmer mig. Tack för hjälpen!
Louice 2010-04-21 03:04

Kommentarer:

Sss 2010-04-21
Beror på vad du har för andra meriter också. Var du frisör innan du blev lärare i svenska och engelska kan du läsa till yrkeslärare men om du inte har någon tidigare erfarenhet eller kunskap om frisörsyrket kan det bli svårt för dig att bli yrkeslärare inom frisör. Arbetade du med något annat innan du blev lärare? Tex om du har läst ekonomi innan och arbetat med marknadsföring kan du läsa till yrkeslärare inom handel. Eller om du läst något inom administration och jobbat med något med språklig bearbetning av texter (kanske med dina kunskaper inom svenska som du fått i din lärarutbildning) kan du bli yrkeslärare inom administration

Skriv kommentar: