Bättre plugga i Uppsala än Västerås?

Jag funderar att gå Beteendevetenskapsprogrammet. Jag har funderat på Västerås. Nu ser jag att det ska börja ett sånt program i Uppsala också. Tror ni att det är smartare at gå i Uppsala pga att det är en större och mer ansedd högskola? Tror ni det blir bättre kvalitet på utbildningen och att jag lättare får jobb om jag pluggar i Uppsala? Har inte så stor lust att studera i Uppsala. Ha gjort det redan och skulle gärna vilja ha nåt nytt. Eller kanske Örebro? Eller Eskilstuna?
Anonym 2007-04-11 00:19

Kommentarer:

Anonym 2007-04-11
Uppsala
Anonym 2007-04-11
Jag tror inte att det riktigt det alltid går att dra en sådan parallell. På vissa håll kan man kanske göra det, men inte överallt. Att tro blind på det tror jag inte är en bra strategi för att välja heller. I det här fallet kanske upplägget och innehållet skulle vara något att jämföra, finns det något som skiljer dem åt och det ena tycks bättre än det andra, så välj utifrån det.
Anonym 2007-04-14
Jag skulle istället råda dig att välja utifrån innehållet i utbildningarna. Vad är det som ingår? Hur är upplägget? Ingår praktik? Hur är det med möjligheter till utlandsstudier? Sådana frågor som intresserar dig bör du istället lägga fokus på. Att välja skola utifrån anseende eller ""status"" är ingen bra början.

Skriv kommentar: