Urvalsgrupp?

Hej!

Jag har läst 3 årigt gymnasium (specialutformat program närliggande SP) som är reducerat (2350 poäng) och har fått ut ett slutbetyg. Jag fick dock IG i svenska B och mattematik B, samt IG i fler kurser, men dessa är kurser som inte behövs som krav inför vidare studier.

Efter detta har jag läst ett år på folkhögskola på en allmän linje (med inriktning) och fått ut ett omdöme efter avslutat läsår, under det gångna året har jag läst svenska B och och mattematik B b.l.a.

Frågan är nu i vilken/vilka urvalsgrupperna jag kommer konkurrera i när jag söker vidare till universitet?

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning
Oskar
Oskar 2010-06-01 03:08

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-06-02
Hej
Om du har gått det motsvarande det tredje året på folkhögskolan så kommer du att prövas i urvalsgruppen för folkhögskolebetyg, grupp IV
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com
Isak 2010-06-21
Hejsan!

Jag funderar bara om det finns nån förordning, lag eller liknande som säger när högskolebetygen skall vara satta? Har nämligen slutfört ett års heltidsstudier på en musikhögskola och har inte fått alla poäng och är således lite orolig över detta. Vill ju få studiestöd nästa läsår också. ,)

MVH// Isak
Isak 2010-06-21
Ber om ursäkt det råkade bli ganska fel.

Skriv kommentar: