Kurser, mer an 30p.

Hej!

Jag har en fundering ang kurser. Jag vill tex lasa en kurs pa 30p, som ar max/termin. Men da den ar pa halvtid, raknas den da som 15p och jag kan valja ytterligare en 15p-kurs/2*7,5p-kurser eller hur fungerar det eg i praktiken? Kanns ju jattelojligt att jag ska missa en kurs jag valdigt garna vill ga, och har anvandning for, endast for att jag redan valt en 30p-kurs - som ges pa halvtid.

Hoppas ngn forstod mitt problem och fraga sa att jag far svar snabbt! =)

En kalasbra dag till alla!
Anonym 2007-04-12 00:19

Kommentarer:

Anonym 2007-04-12
Hej
Om det är en kurs på 30 hp som går på halvfart så räknas den som 15 poäng. Om du söker fler kurser kan du tacka ja till poängantalet uppgår till 30 poäng som är max. Den andra kursen/ kurserna fyller du i rutorna för alt 2,3 osv.
Anonym 2007-04-13
Alltså om jag väljer kurser på helfart och som räcker till 25 poäng. Kan jag då även välja att läsa en 10 poängs kurs som går på halvfart?? räknas som 5 poäng??
Anonym 2007-04-13
Hej
Jag antar att du menar en 15 poängskurs på halvfart. Även om kursen är på halvfart kan den ju läsas på en termin och då räknas den ju som 15 poäng. Det blir alltså för många poäng. I ditt förra exempel var det ju en heltidskurs på halvfart och då kan man utgå ifrån att man läser 15 poäng per termin.

Skriv kommentar: