panik!!!

Finns det någon kurs eller skola på halvfart och distans, där de tar in en 19-åring med 1750 poäng och IG i svenska B från gymnasiet??
Måste läsa något så det blir 100%.
Helst engelska, svenska, konst, eller Concept art och liknande.
Har noll öre i inkomst i höst, eftersom skolan jag kommit in på är halvfart och då får man inget från CSN. Får heller ingen hjälp från soc, då jag måste söka jobb heltid för att få hjälp.
Snälla, finns det något tips på skola,distans, där de inte ser bara paragrafer och principer, utan även ser anlag,t.ex både med språk eller arbetsprover i bild!
Karin 2010-07-08 03:11

Kommentarer:

Ssss 2010-07-10
Om du pluggar på halvfart får du väl hälften av CSN? Man måste inte läsa 100% för att få något, om jag inte har fel.

Sedan kan du alltid söka heltid på komvux för att fixa till dina betyg och på så sätt också få 100% från komvux
Karin 2010-07-11
jag har kollat med CSN. man får inget alls, eftersom det är halvfart.
låna och studiestöd får man inte, för det är 20-årsgräns.
Inget från soc, då man måste vara sökande på heltid till jobb.
det enda är ett underhåll på 1270:- från pappan.
vem kan leva på det och studera?!
Louise 2010-07-12
Studiestöd får du inte men du kommer att få nånting som kallas studiemedel. Det får man ca 2500 kr i månaden om du studera heltid. Det innebär 400 gymnasietpoäng per termin. Detta gäller när fyller 20. Och du kan få max 2 år eller 24 månader. Efter det måste söka till studielån, men är inte säkert om CSN kommer att godkännas studielån efter du har studerat två på gymnasietnivå.
Karin 2010-07-13
jag har kollat med CSN och är man under 20 och läser på halvfart, får man inget alls därifrån!!
idiotregler! Trodde man var vuxen vid 19 år!!
Frågan kvarstår alltså, från första inlägget...!?

Skriv kommentar: