hur blir jag ergonom?

Jag är en nyss utbildad arbetsterapeut. Trivs inte med mitt yrke och vill göra något annat. Men för att inte utbildningen skall vara helt onödig funderar jag på att läsa vidare så jag kan bli ergonom. Jag undrar vilken väg jag ska gå för att kunna kallas mig det? Vilka kurser behövs etc? Har sett att det finns en del kurser i just detta ämne på högskole/universitetsnivå men undrar hur mycket man behöver läsa till? MVH Linda
Linda Karlsson 2010-07-22 03:13

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-07-26
Hej
Ska du jobba som Ergonom ska du ha en sjukgymnastutbildning. Det finns kortare kurser på högskolan inom ergonomi, bla på Högskolan i Halmstad och Umeå universitet men jag tror inte det räcker för att få jobba som ergonom.
Om du går sjukgymnastprogrammet så kanske du kan tillgodoräkna dig kurser från arbetsterapeutprogrammet men du måste börja från år 1 på programmet.
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com
Arbetsterapeutstudent KI 2011-07-14

Fel av Studie & yrkesvägledare det enda du behöver är din arbetsterapeutexamen och sedan söka till magisterkursen "arbete & hälsa 60 Hp" på bland annat karolinska institutet. Vill du kontollera vidare krav så finns informationen i karolinska institutets utbildningskatalog 2011 - 2012 (högre kurser/utbildningar).

Skriv kommentar: