Vad händer om jag inte avslutar påbörjad kurs?

Jag har kommit in på en 7,5 p kurs på högskolan nu till hösten. Men eftersom jag redan pluggar 100% på sidan av vet jag inte med säkerhet att jag kommer hinna med kursen. Vad händer om jag påbörjar en kurs på högskolan och inte avslutar den?
Erika 2010-07-25 03:13

Kommentarer:

Sussi 2010-07-26
Det som händer beror på vad du vill göra med kursen och vad den har för omfattning. Du kan inte ha med oavslutade kurser i examen och din rätt till fortsatt csn kan påverkas (om den oavslutade kursen gör att du hamnar under det som krävs för att få csn igen. Men är det 30 hp heltid som du läser annars så påverkar inte den oavslutade kursen inte din rätt till fortsatt csn). Är det en populär kurs kan man tänka på den eventuella reserv som inte kunde gå kursen för att en annan tog den men inte gick klart den kursen. Men du kan ju omregistrera dig på kursen sen igen och fortsätta med den när du har mer tid för det och ta de 7,5 hp som kursen är på senare. Vill du inte ha den i examen eller så och den inte påverkar din rätt till csn så är det inte nått speciellt som händer om kursen du påbörjar inte avslutas. Du har kvar den i LADOK där det står under oavslutade kurser bara...

Skriv kommentar: