socionom

Jag vill gärna läsa till socionom för att sedan fortsätta till diakon inom svenska kyrkan. Men om jag inte kommer in på socionomutb. vad kan jag då läsa?
Annika andersson 2010-07-29 03:13

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-07-30
Hej
Kravet är en utbildning inom vård eller socialt arbete eller motsvarande. Så en sjuksköterskeutbildning är också gångbar. Man gör en individuell bedöming av av den sökandes utbildning för att se om man har en lämplig förutbildning. Jag tycker du ska ta kontakt med utbildningsanordnaren för att se vilka kurser som kan vara lämpliga.
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com
Sana 2011-02-10

Hej Annika!

Om du väljer att läsa på socionomprogrammet skulle jag vilja tipsa dig om Mälardalens Högskola. Jag pluggar själv på Mälardalens Högskola och trivs jätte bra där, det är en trevlig skola mycket centralt belägen i Eskilstuna.

mer information om socionomprogrammet kan du hitta på följande länk http://www.mdh.se/utbildning/program/20112-42800

har du också möjlighet att ta dig till eskilstuna den 8 mars mellan 10-15.30 kan du kika in på Högskoledagen som hålls på skolan. Där kan du få mer information om programmet, se skolan och kolla in stan.

lycka till med ditt val!

Skriv kommentar: