studie-yrkesvägledare

Hejsan! Jag är en 37-årig tjej som tidigare har läst personalvetarprogrammet i Umeå och atbetat med personalfrågor samt som arbetsförmedalare och arbetsförmedlare i flera år inom rehabilitering. Jag har två spersonalfrågor, socionom el studie och yreksvägeldare som jag egentligen tänkte vid start av studier. Jag har två barn 3 och 5 år gamla och nu känner jag det är dags att åter inrikta mig mer tydligt  vad jag vill göra i arbetslivet och har funderat på att studera inom socinom, uppfrächa arbetsrätt som coninom ell syvprogrammet. MIn fråga är om jag skulle läsa in syvprogrammet, vilka ämnen kan jag tillgodräkna från p-programmet? Är det möjigt att läsa distansstudier? jag tänkte att jag skulle jobba ca halvtid och studera resterande för att finanisera studierna. återkom gärna med svar och ev ytterligare frågor. MVH Maria
Maria Lindfors 2010-08-08 03:15

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-08-09
Hej
Studie- och yrkesvägledarprogrammet ges på distans både via Stockholms och Umeås universitet. Det mesta kan man läsa hemma men man får räkna med obligatoriska sammankomster. Läser man via Stockholm får man räkna med 6-8 sammankomster per läsår.
Vilka kurser du kan tillgodoräkna dig är det institutionen som bedömer. Oftast görs en sådan bedömning först efter man har kommit in.
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com

Skriv kommentar: